Saturday, March 17, 2012

KUASA TUHAN


Setiap kejadian ada hikmah sebaliknya. Everything happens for reason. Percaya pada kuasa Allah. Allah Maha Adil Maha Mengetahui. Dia sentiasa tahu yang terbaik untuk hambanya. We have to stay strong in any circumstances or trials that we face. Jodoh ajal pertemuan semua tertulis di tanganNya. Dia bagi kita pilihan and kita yang pilih jalan tu tapi setiap jalan yang kita pilih dah ditakdirkan perjalanan dia macam mana. Qada' dan Qadar.

Orang yang berkahwin pun boleh bercerai. Kadang-kadang orang yang berkahwin pun tak bahagia and macam macam lagi. Kita bukan siapa nak lawan kuasa Allah. Segalanya soal jodoh Allah. Leave evrything to Him. Even yang baik dibalas baik and jahat dibalas jahat. Every single flaws that happened in my life I take it all as a lesson. Lesson to be someone better dunia akhirat. Amin.

 I'm talking about religious thing bukan nak berlagak sebab me myself banyak kelemahan dan kekurangan tapi sebagai hambaNya. Kepercayaan yang kuat padaNya sentiasa ada. That's the reason I keep stay strong.


No comments:

Post a Comment