Friday, July 27, 2012

INTERNET

Bila cakap internet semua orang pun suka. Boleh cakap kepakaran semua orang lah. Berjuta juta manusia pun surf internet almost all the time. Medium pelbagai aktiviti. Youtube. Facebook. Blogger. Me myself pun gila internet which I mean suka surfing blogging and posting. But internet actually ada pros and cons. Bila digunakan for a negative way contribute to a negative things. And even digunakan in a postive way pun still ada potential contribute negative things.

Internet do teach me some lessons and from that lessons I keep reminding myself to use it carefully. Extra careful. Well I nak tanya korang. From where did the stalkers and hackers exist. Actually apa yang trigger these kind of people exists.  The social networking itself. The wide world internet itself kan. Memang internet ni takde rules. It's up to korang nak upload and share apa apa. Tapi beringat

Memanglah korang cakap yang korang approve semua kawan sendiri but kita memang taktau hasad dengki orang kan even dengan yang paling rapat sekali. It happened to me. I bukan jenis yang friendly and approve orang yang tak kenal. Post pictures and checked in semua benda yang I buat and tempat yang I pergi but it turns to additional information kepada orang yang hasad dengki and hati busuk. Which is Kawan sendiri.

Dulu once I admit I share my real info in this blog and post gambar semua. Since ada stalker lepas tu backstabbers sekali yang tak senang tengok orang senang I remove everything. Actually once you post pictures in the internet those pictures will remain. There is no fucking way to remove. And orang boleh buat anything with your pictures bersepah dekat google.



No comments:

Post a Comment